06 Şubat 2015 Cuma 00:38
Facebook'un Ülkelere Göre Ziyaretçi Yaşları!
 Sosyal medyanın devi Facebook için yapılan araştırmada ülkelere göre yaşlar oldukça dikkat çekici. Ülkemizde 18-24 yaş aralığındaki kullanıcı sayıları ve 25-34 arası kullanıcıların sayısı çok fazla, en az kısmı ise 55 üstü yaş gurubu yer alıyor. Facebook ülkelere göre yaş dağılımında Danimarka'da ise en fazla 55 yaş üstü kullanıcıları aktif iken en az 18-24 yaş arasındakiler ziyaret ediyor.

55 yaş ve üstü grupta ise Danimarka öne çıkıyor. Araştırma kapsamındaki ülkelerdeki Facebook kullanıcılarının yaş aralıklarını odağa koyduğumuz bir çalışma ile karşınızdayınız..
Facebook 4 Şubat 2004’te yayın hayatına başladı. Gemius olarak, Facebook’un 11. doğumgününü kutluyoruz. Bu vesileyle, sosyal ağa giren internet kullanıcılarının yaşlarını mercek altına alıyoruz. Bu analiz Ocak – Kasım 2014 aralığındaki 18 yaş üstü internet kullanıcıları baz alınarak yapılmıştır.. Bahsi geçen ülkeler, Gemius tarafından tüm internet (global ve lokal websiteleri) araştırması yürütülen ülkelerdir: Belarus, Danimarka, Polonya, Rusya, Romanya, Türkiye, Ukrayna ve Macaristan.

Ortaya çıkan sonuçlar:

Facebook, Türkiye’de en çok %31 oranla 18-24 yaş internet kullanıcıları arasında popüler. 18-24 yaş online popülasyonun Facebook ilgisinin en az olduğu ülkeler ise Danimarka ve Macaristan. Geniş bir kitle tarafından bilinen bu sosyal ağ bu ülkelerdeki 18-24 yaş arası genç kullanıcıların sadece %16 sına ulaşabiliyor.

2014 verilerine göre ölçümlemedeki ülkelerin nerdeyse hepsinde 18 yaş üstü internet kullanıcıları arasında en büyük payı alan yaş aralığı 25-34 iken, en küçük payı 55+ alıyor. Danimarka’da ise şaşırtıcı bir şekilde genel durumun tersi geçerli.  Facebook.com en çok 55+ yaş tarafından ziyaret ediliyor ve 18–24 yaş aralığı en küçük payı oluşturuyor.

Analiz edilen tüm ülkelerde her 5 veya 4 kullanıcıdan biri 35-44 yaş aralığındaki kullanıcılardan oluşuyor. (%19–%26)

Araştırma hakkında
Verilerin kaynağı 30’dan fazla ülkede faaliyet gösteren Gemius tarafından yürütülen gemiusAudience projesidir. Türkiye’de gemiusAudience sonuçları, IAB Tükiye İnternet Ölçümleme Araştırması olarak yayınlanmaktadır. Amacı, internet kullanıcılarının sayısal ve demografik profillerini, bu bireylerin internet kullanım alışkanlıklarını, ziyaret ettikleri websitelerini saptamaktır. Çalışma Gemius’un hibrit methodolojisine ve ICC/ESOMAR uluslararası kurallarına göre yürütülmektedir.


Son Güncelleme: 06.02.2015 00:38
Anahtar Kelimeler:
HaberleriTeknolojiGüncel
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.