09 Şubat 2015 Pazartesi 23:35
Seda Sayan Tekrar RTÜK Cezasına Neden Oldu!
 Seda Sayan programında yaptığı konuşmalar nedeni ile sürekli RTÜK'ten ceza yiyor ve tekrardan kanalının ceza almasına neden oldu. RTÜK, program yapmak uğruna insanlar aşağılanıyor, böyle şeylere müsaade edemeyiz diyerek acımadan cezayı kesti. Evleneceksen Gel programında yaşanan olay ve RTÜK ceza nedenini ayrıntılı şekilde haberimizde bulabilirsiniz.

RTÜK raporunda Seda Sayan'a ağır eleştiri: Reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer veriliyor.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Show TV'ye "boynuz" işareti ve "Perili Ev" yayınları nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesti. RTÜK raporunda, Seda Sayan'ın programı, reyting uğruna kadını aşağılayan ifadelere yer verilmekle eleştirildi.
 
Milliyet'ten Önder YILMAZ'ın haberine göre, RTÜK uzmanları Show TV'de Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program hakkında hazırladığı raporda Hüseyin ile İkbal adlı kişilerin evlenme diyaloglarının mevzuata aykırı olduğunu belirledi. Hüseyin adlı kişinin 25 yaşında bir kadını istediğini belirtmesi üzerine izleyiciler arasında bir kadının bağırdığı ve söylediklerinin biplendiği dile getirilen raporda, "kamera bu kadını gösterdiğinde kadın iki elini kafasının üstüne koymuş parmaklarını sallamakta ‘boynuz' işareti yapmaktadır" ifadelerine yer verdi. Boynuz işareti yapan kadını Seda Sayan'ın alkışlattığı tespitine de yer verilen raporda şöyle denildi:
 
"Hüseyin Bey, kadını parayla satın alınabilecek, seçme hakkı olmayan bir varlık olarak görmekte ayrıca 40 yaşından sonra kadınların işinin bittiğini düşünmekte ve kadının varlığını hiçe saymaktadır. Programın sunucuları yeni başlayan programın reytinglerinin artması uğruna kadını bu şekilde aşağılayan ifadelerin sarfedilmesine engel olmamıştır."
 
Üst Kurul, kadınların aşağılandığı ve insan onurunun zedelendiği tespitini yaparken, Seda Sayan'ın sunduğu, "Evleneceksen Gel" adlı program nedeniyle Show TV'ye 544.648 TL para cezası kesti.
 
Perili eve 294 bin TL ceza
 
Üst Kurul ayrıca, Ana Haber bölteninde "Büyükada'a sırlarla dolu ev" başlıklı bir haber nedeniyle Show TV'ye ceza verdi. RTÜK raporunda, "Söz konusu haberde Osmanlı ordusunun görev yapan Alman bir generale ait olduğu iddia edilen metruk bir ev konu edilmiştir. Haber muhabirin evle ilgili anlatılan gizemli hikayeleri aktararak evin içini gezmesi, yıkık ve kırık camları, kapıları ve zemini izleyiciye göstermesi şeklinde kurgulanmıştır. 'Perili' olduğu iddia edilen evle ilgili yapılan haberde efekt kullanıldığı tespit edilmiştir" denildi.
 
Üst Kurul, haberin "yayınlarda abartılı ses ve görüntüye, doğal sesin dışında efekt ve müziğe yer verilemez" hükmünün ihlal edildiğine hükmetti. Üst Kurul perili ev haberi nedeniyle Show TV'ye 294.425 TL ceza uyguladı. Böylece RTÜK Show TV'ye iki yayın nedeniyle toplam 839 bin TL ceza kesmiş oldu.
Son Güncelleme: 09.02.2015 23:35
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.