07 Aralık 2016 Çarşamba 12:33
Turkcell'in Müşterileri Boş Port Olmadığı İçin Türk Telekoma Geçiyor
banner61

Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Doğuş Kuran, Türk Telekom ile aralarındaki sorunlardan dolayı müşterilerine ADSL internet bağlamakta problemler yaşadıklarını belirtti. Kuran , sorunu yaşayan müşterilerin bağlantıları yapılmadığında Türk Telekoma yöneldiğini ve Türk Telekomda bağlantının sıkıntısız bir şekilde verildiğini de belirtti. Süreç gereği ADSL ile ilgili taleplerini Türk Telekom’a iletmeleri ve altyapı kullanımı konusunda kendilerinden gelecek onay doğrultusunda aktivasyonu gerçekleştirmeleri gerektiğini dile getiren Kuran, “Ancak Türk Telekom’dan bize aktivasyon sürecinde ‘Port yok, müşteri vazgeçti, adreste bulunamadı’ gibi mazeretler geliyor. Ocak-Kasım 2016 dönemini kapsayan 11 ayda, 87 bin müşterimizin internetini bu nedenlerle aktif hale getiremedik. “Dengesiz rekabet şartlarının oluşturduğu boşluklar nedeniyle 11 ayda 87 bin müşteriye internet bağlayamadık. Halkın mağdur olduğu yetmiyormuş gibi gelir kaybımız 52 milyon liraya ulaştı” dedi

‘Port yok’ mazereti

Süreç gereği ADSL ile ilgili taleplerini Türk Telekom’a iletmeleri ve altyapı kullanımı konusunda kendilerinden gelecek onay doğrultusunda aktivasyonu gerçekleştirmeleri gerektiğini dile getiren Kuran, “Ancak Türk Telekom’dan bize aktivasyon sürecinde ‘Port yok, müşteri vazgeçti, adreste bulunamadı’ gibi mazeretler geliyor. Ocak-Kasım 2016 dönemini kapsayan 11 ayda, 87 bin müşterimizin internetini bu nedenlerle aktif hale getiremedik. Ayrıca aynı dönemde 50 bin müşterimiz de geciken bağlantı ve erken/tekrarlayan arıza nedeniyle mağdur oldu” diye konuştu. 

Türk Telekom yetkilileriyle bir araya gelip sorunu konuştuklarını ve tüm şikayetlerini Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na
(BTK) ilettiklerini ve düzenli olarak iletmeye devam ettiklerini kaydeden Kuran, “Ancak sıkıntı çözülemiyor. Bu sıkıntılarda bakırın miadını doldurmuş olmasının da önemli payı var. Devletin fiber internetin önündeki engelleri kaldırması bu sıkıntıların da kökten çözümü olacaktır” şeklinde konuştu.

Cezalar düzenlensin

Ödenen cezalar arasında da uçurum olduğuna işaret eden Doğuş Kuran, şunları söyledi: 

“Bu konuyla ilgili yasal düzenleme olmadığı için bize sundukları her mazereti geçerli neden olarak gösterebiliyorlar. Örneğin, TTNET’ten Superonline’a geçerken bile ‘port yok’ dediği abone için, sinyal vermediğinde tekrarlayan arıza durumlarında kendisini suçlu görmüyor. Suçlu görmediği gecikmeler için de ceza ödemiyor. Ceza ödemek zorunda kaldıkları durumda ceza bedelleri, bizim hesaplamalarımızın aksine kendi hesaplamalarıyla çok cüzi rakamları önümüze getiriyor.
Sorun yaşadığımız her hat için Türk Telekom’a arıza bildirimi yapıyoruz. Türk Telekom bu arızalardan ve gecikmelerden dolayı ceza olarak son 5 ayda bize sadece 58 bin 510 TL ödemiş. Cezalarla ilgili düzenlemelerin de yeniden yapılması gerektiğini düşünüyorum.”

‘4.5G’yle alternatif yaratacak

Doğuş Kuran, Turkcell fiber hatlarının olduğu yerlerde müşterilerine aktivasyon sürelerinin ortalama bir gün, Türk Telekom’un hatlarını kullandıkları yerlerde ise aktivasyon süresinin son 3 aylık dönemde 10.8 güne çıktığını söyledi. Şu ana kadar müşterilerini mağdur etmemek için 140 bin kişiye 4 GB’lık mobil data tanımladıklarını da dile getiren Kuran, “Mağduriyetleri gidermek için alternatif çalışmalarını hızlandırdık. 

Bu sorunların bir kısmını 4.5G teknolojisini kullanarak aşmak istiyoruz. 4.5G üzerinden ADSL yerine geçebilecek ve bizim kontrolümüzde bakır kablo sorunlarını yaşamadığımız, Türk Telekom bağımlılığını ortadan kaldıran bir ürün üzerinde çalışıyoruz. Gelecek yılın ilk çeyreği gibi hayata geçirmiş oluruz” dedi.  

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.